Tuesday, July 3, 2012

The game of thrones


בחרתי לקרוא ככה לפוסט על תצוגת סוף השנה של שנקר כי לעיתונות יש נטיה "להכתיר" מדי שנה את המלך או המלכה של המחזור. בכלל, התצוגה השנתית של "בית הספר הגבוה לעיצוב" וכו' היא אירוע רב חשיבות ובאזז, שלא תמיד, לצערי, מתורגם לקולקציות מפילות או אפילו חינניות. הכל, בסופו של דבר, קם ונופל על שאיפת הסטודנט - הניסיון לדחוס ארבע שנים של לימודים לתוך ארבעה דגמים קוהרנטיים, מעניינים ובעלי "אמירה" נגמר לפעמים בגימיקים זולים, באווירת "תיאטרון" היתולית מדי או סתם בטעם רע. לעומת זאת, מי שבוחר (כך נדמה לי) פשוט לייצור דגמים יפים, לבישים ומסוגננים לטעמו האישי, מצליח להתחבב בגובה העיניים. הנה כך:

Photobucket
מימין: הסוודר מהקולציה של קרן יער, "תודעה שקטה"
משמאל: דג הזהב והחולצה הלבנה מהקולקציה של תמר וברמן

Photobucket
מימין: השמלה מרובת החיתוכים מהקולקציה של דפנה פילוסוף, "חומר אציל"
משמאל: ההדפסים השמימיים של שירה גלאון, "דמות מימד"

Photobucket
 מימין: השמלה הפרומה מהקולקציה של הילה ורדי, "טבאימו"
משמאל: הדפסי הארט-דקו מהקולקציה של נוי גוז, "נווה מדבר"

Photobucket
 מבט קטן בפרטים הגדולים

הקולקציות שהכי אהבתי היו צבעוניות, קייציות, קלילות ומושתתות על טקסטורות והדפסים - שניים מהמאפיינים שאני מטפחת במלחתה שלי זה כבר כמה שנים. עוד שתי הערות - לשמחתי, השנה אף רוסייה לא עשתה קולקציה "נוסטלגית" עם מזוודות ומטפחות, ולצערי היו לפחות שתי קולקציות שהתייחסו לעולם הדתי, ל"הדרת נשים" ולתפילין. מתבקש ומפוהק. וגם - מלבד רגע אחד של שמלות משי נשפכות, סקס-אפיל היה הדבר האחרון שהדאיג את הבוגרים, כמו מדי שנה בעצם. You gotta wonder.

אני מצידי ביצעתי את התוכנית שישבה לי בראש והוצאתי את שמלת הדקלים החדשה של H&M לסיבוב בקיבוץ געש. הדפסים? טקסטורות (גם אם מושאלות מכרמן מירנדה)? הכל שם, רק שהמאבטח החסון שצילם אותי על רקע השיחים שכח להתמקד. נחכה לפעם הבאה :) 

4 comments:

Michal (Skeletons Out of Closet) said...

לפעמים אני תוהה מה הכיוון הנכון של בוגרים בשנה ד'. מצד אחד דורשים יחוד רציני מכל מעצב ודורשמים ממנו לפתח בדים שלו וטכניקות מיוחדות. מצד שני, כשהמעצבים הולכים על טכניקה זה נראה כמו מצעד "מי עשה משהו מסובך יותר". זה כזה קו דק ועדין... תזכירי לי בעוד ארבע שנים שאמרתי את זה?
לא ראתי את התצגה וכל הדגמים עדיין, אז אולי קשה לי להבין למה הכוונה ב"טעם רע".

Clothes on Trees said...

החוכמה בעיני היא לשלב בין הטכניקות והבדים לדגמים שאינם מופרכים - כמו שעבודות שסימנתי פה... וטעם רע, ובכן..... זה פשוט טעם רע :)

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי said...

יופי של קולקציות! נראה לי שפספסתי תצוגה מקסימה... )(נו, מה לעשות, יש דברים חשובים יותר לפעמים).

ריקודי בטן said...

מקסים!
הרעיון עם הדג זהב מגניב!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...