Sunday, May 27, 2012

Screen Heroine: Lena in Tiny Furniture + Charlize in Young Adult


לכאורה, בין שרליז ת'רון ללנה דנהם אין דבר וחצי במשותף. האחת – אלילה חסרת גיל, השנייה – בחורה משמנמונת בת 25 שלגמרי going on 30. אבל ב-2011 יצאו שני סרטים (לא חדשים – מושלמים לצפייה ב-DVD בבית) שמפגישים אותן בפאתטיות פינת ייאוש, ועוד עם כל כך הרבה סטייל שפשוט מתחשק לך להפוך לשתיהן יחד. שני הסרטים האלה הם Young Adult ו – Tiny Furniture,  שלא זכו להקרנה רחבה בישראל.

Photobucket

בשניהם כדאי לצפות בטרנינג, ביום בו החיים נראים יותר חסרי כיוון מבדרך כלל, שכן אין נושא טוב יותר מ – homecoming, חזרה הביתה מיעד רחוק, כדי לתאר מבוי סתום. בשני הסרטים המבוי הסתום מצחיק, עצוב, מריר ואפילו קצת אטרקטיבי, ולא משנה אם את כוסית עם ליפסטיק כהה או היפסטרית במעיל מגוחך.

Photobucket

ב – Young adult שרליז הסופרת יורדת ממגדל השן שלה במיניאפוליס (כולם קוראים לו mini-apple) מגיעה לביקור בעיר מולדתה כדי לכבוש את החתיך של השכבה, ב – Tiny furniture לנה הסטודנטית חוזרת לדירה הסטרילית של אימא בסוף הקולג'. שרליז כל הזמן ישנה ושותה. לנה מסתובבת בתחתונים ואוכלת. בדרך מתקבלת סדרת החלטות לא הכי מוצלחות.

Photobucket

חוץ מאווירת הלוזריות הכללית, יש בין שני הסרטים עוד דמיון אחד מרכזי. שתי הגיבורות, שטרולי וחיית בית הם חלק מארסנל ה"חזרה" שלהן, לא ממש מתאמצות לשדר הצלחה מסחררת בניהול החיים שלהן, אבל לפעמים בורח להן חשק להיראות נורמטיביות ומתפקדות – והן עושות את זה בעזרת מחלקת ההלבשה הגאונית.

Photobucket

במקום טרנינג ותחתוני סבתא שרליז לובשת לדייט איזה נאמבר מעור ומסתרקת חצי שעה, ולנה, כשהיא מתחילה לעבוד בקבלה של המסעדה הריקה מאדם, מתגנדרת עם עגילים ושרשרת ענקית. ויש בזה משהו מכמיר לב. מי מאיתנו לא ניסתה אי פעם לשדר שהכל מעולה באמצעות חולצה מגוהצת או איפור מתוקתק?

3 comments:

Anonymous said...

ממש אהבתי את הסרט! אחלה חיבור, ארוץ לראות את זה עם שרליז

Hug said...

וואו טוב שהזכרת לי!
רציתי לראות את שני הסרטים האלו ושכחתי את שמם!
מיד נכנס לרשימת ה
TO DO
שלי :)

אילה בצלאלי said...

לנה דנהם היא כמו כמה חברות שהיו לי בתוספת של קצת אני ברגעים הכי גרועים שלי. הסרט מתערבב לי לעיתים בסדרת טלוויזיה, הרבה מהדמויות זהות. הנאה בצירוף חוסר נוחות.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...