Thursday, September 6, 2012

Did you pack it all by yourself: Part 2


בחלק הקודם התלבטנו יחד עם יערה צרי איך להתלבש לטיסה. והפעם - מה לארוז, לכל הרוחות? כדי לענות על השאלה החשובה הזו,  גיבשה יערה כמה שאלות וטיפים, ויש גם תמונות להמחשה. תהנו, וכמי שנמצאת כרגע בחו"ל (בקרוב - הפוסט, כמובן!), תארזו את עצמכן ותסעו כבר.

איפה ישנים?

בלי קשר לגודל המזוודה, תמיד מומלץ לדעת איפה ישנים לפני שמגיעים לעיר בחו"ל. עם קשר לגודל המזוודה – הידיעה הזאת יכולה לחסוך הרבה מאוד קילוגרמים מיותרים. אם למשל אתם מתארחים בבית מלון/אכסניה/אצל מכר, אפשר לבדוק: האם מחלקים שם מגבות? האם מחלקים שם סדינים? האם יש שם מייבש שיער? אם לחלופין מתארחים אצל מכר, כל שלושת השאלות למעלה רלוונטיות וגם: האם יש לו את המטען הדרוש?האם יש לו מכונת כביסה שיכולה לחסוך מאוד בהבאת גרביים/תחתונים?
Photobucket
הצעת הגשה: חצאית נייטרלית שתתאים להכל - ראלף לורן, 2,990 שקל (אבל אפשר גם זולה יותר, כמובן).
שמלה קצת מטורפת שתבהיר שאת לא התיירת הממוצעת - Bebe, מחיר: 630 שקל בסוף עונה
טישרט מגניבה שאת הולכת לחרוש עליה, פלוס חולצת רושם שלא שוקלת כלום - Hoko, מחיר: 280 שקל, Forever21, מחיר: 109 שקל
מכנסיים שיכניסו את כל מה שמסביבן למשבצת "שיק" - SQ1, מחיר: 488 שקל
אביזרים שישדרגו את ההופעה מ"אני רק קפצתי לביקור" ל"אני שייכת לכאן" - נרתיק לאייפד, קיפלינג, 280 שקל, נעליים, פורנרינה, 700 שקל

כמה נעליים לקחת?

מודה, רציתי להרוג את הבנים שהכרתי בעבודה שלי בפולין שבאו עם זוג נעליים אחד: אולסטאר, איתם הם טיילו ביום ויצאו בלילה. סוגיית הנעליים היא קריטית, כי זה אביזר ששוקל וגם תופס הרבה מקום. בתור מישהי שתמיד חוששת מלוק התיירת הקלולסית, ביליתי שנים של טיול עם נעליים שהן לא בדיוק נעלי ספורט להליכה בעיר: החל מנעלי רוקפורט, דרך פיט-פלופ המכוערות אך המדוברות ועד נעליים שטוחות והוואיינס. לצערי הרב – כל אחד מזוגות הנעליים הביא איתו כאבי רגליים שלא אפשרו לטייל אחרי היום השני. כן, בנות, כנראה שאין על נעלי ספורט בכל הנוגע למסלולים ארוכים (וחבל). משנתי היא שתמיד מומלצות נעליים שטוחות יפות בתיק, אליהן (או אל עקבים) אפשר לעבור בבירה של אחה"צ בפאב מקומי או אם ממשיכים כבר מהיום אל הלילה. כאמור, ממש לא רצוי לראות בהם כזוג העיקרי לטיול.

לגבי עקבים – עקבים תופסים הרבה מקום במזוודה (אגב, מומלץ לדחוף לתוכם גרביים באריזה). אני ממליצה לא יותר משני זוגות: אחד רצוי בצבע בהיר מאוד , למשל הניוד האופתי תמיד, השני בצבע יחסית כהה אבל לא שחור (אפור כהה למשל) . ובלי הווייאנס למקלחת ומקורות מים (אם תתקלו בכאלה) אי אפשר כמובן.

Photobucket
תוספות חשובות: לק אדום הכרחי בגוון המושלם Cajun Shrimp של O.P.I, מחיר: 59 שקל
שרשרת שאומרת - השקעתי גם בתכשיטים של O-Shan, מחיר: 2,495 שקל
תיק למצלמה שכבר הפך לקאלט מבית קיפלינג, מחיר: 400 שקל
סט חזיה ותחתונים מושקע לכל מקרה שלא יהיה, של Dreams, מחיר: 489 שקל חזיה, 180 שקל תחתונים
משקפי שמש בטרנד, Moscot לרשת Story, מחיר: 1300 שקל

להביא את הג'יפה או את הבסט?

שאלה טובה. אני אומרת: להביא את הבסט אבל לא רק וכמובן אסביר: אני תמיד יוצאת מנקודת הנחה שיכול להיות שכל מה שארזתי במזוודה ייאבד ולעולם לא יחזור. אם זה קרה ובנוסף - כל הבגדים הכי הכי יפים שלך נמצאים במזוודה, זה יכול להיות משבר. בנוסף – אם את מביאה את הבגדים הכי מהממים שלך, זה מפחית את הרצון לעשות שופינג (כי מה כבר יכול להתעלות על מה שיש לך?). על כן, כדאי לדאוג שחלק מהבגדים שלך שהם בדרג א' יבואו איתך וחלק יישארו בבית. לשאלה האם להביא את הג'יפה התשובה היא שבפירוש לא; כשאת בחו"ל את שגרירה של ישראל (גם כשאת בפיג'מה).

לא להשאיר את השופינג ליום האחרון

יום אחרון בחו"ל ממילא מלחיץ. כמי שכמעט פספסה רכבת לשדה התעופה, כשהמתינה למלאי תחתונים שאמור להגיע עם לוגו של יורו 2012 - אני ממליצה שאם נתקלתם בבגד שבאמת עושה לכם את זה בזמן הטיול (אחד המדדים הוא שיש לכם צורך עז לצלם אותו), להיכנס, למדוד (אולי זה בכלל לא כזה יפה על הגוף?) ולקנות. כן, גם אם המטרו מגיע עוד חצי דקה.

לסיכום: נכון שכולנו שמענו על המכר של המכר שלא למד בכלל לפסיכומטרי והוציא 780? על אותו משקל קיימת האגדה על ההיא שאורזת שעתיים לפני שהיא צריכה לצאת לנתב"ג והכל מסתדר. אגב, יכול להיות שהאגדה מבוססת על מקרה אמיתי, רק שזה עבר כמה גלגולים ובמקור היה מדובר בגבר. עזבו אתכם מסיפורים אורבניים – תתחילו לארוז כמה ימים לפני, אפילו רק לפתוח את המזוודה ולהכניס תחתונים, אולי נעליים. וגם תלמדו טוב לפני פסיכומטרי – זה ישפיע לכם על כל החיים, אבל זה לפוסט אחר.

5 comments:

sefi said...

פוסט חמוד ממש!
אני תמיד אורזת שעתיים לפני הטיסה והכל מסתדר. תמיד אפשר לקנות משהו אם פתאום חסר....
לגבי נעלי ספורט בטיולים אני ממש נגד. אני תמיד בעד פלאטס חרושות שעדיין ניראות טוב ונוח להסתובב איתן בעיר.

Anonymous said...

גם אני הייתי נגד, עד שכל פעם מחדש נגמרו לי הרגליים ביום השני

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי said...

יופי של פוסט! עשית לי חשק לארוז משהו, לא משנה מה ולא משנה לאן. מזל שיש איזה משהו מתוכנן בארץ בקרוב :)
ולאן את טסה???

Clothes on Trees said...

טסתי לארצות הברית :) בקרוב התמונות

Lace and Chiffon - Fashion blog - בלוג אופנה ישראלי said...

בחודש האחרון נאלצתי לעבור שתי אריזות - אחת לנופש ואחת לטיול באירופה.
זה היה לא קל בהחלט :(
איפה היית עם הפוסט שלך לפני? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...