Monday, October 1, 2012

California - 5 things to know


כמות זהה לימים שביליתי בפורטלנד אני סוגרת כעת בדרום קליפורניה. תסלח לי סן פרנציסקו, אך כשאני אומרת "קליפורניה", כשכולנו מגלגלים את השם הזה על הלשון, לא הערפל והיערות (המדהימים, אגב) של צפון המדינה עולים בדמיון. הקליפורניה שאני מכירה וחוזרת אליה זו הפעם השלישית היא שמשית, "זורמת", עם דקלים רזים כמו התושבות שלה, קלילה ומתפצפצת כמו הפראפוצ'ינו של Starbucks. בניגוד לפורטלנד, לא צריך לשכנע אף אחד להתאהב בה - האימג'ים של קליפורניה מוכרים היטב לכל מי שאי פעם ראה סדרה אמריקאית, מזמינים וסקסיים. תרשו ליי להציג את הגרסה שלי לחלום הזה - 5 דברים שחשוב לדעת על קליפורניה.

1. תרבות חופים

מדהים כמה מזג אוויר משפיע על האופי והוייב של הסביבה. חם כאן ולוהט, כמו בתל אביב מינוס הלחות, וזה מכתיב קצב חיים נינוח ורגוע במיוחד, שמתרכז סביב עשרות החופים והמפרצים שנמצאים בסופה של כמעט כל שכונה בה יצא לי לבקר. מה זה אומר? ראשית, אובססיה מקיפה לכל מה שקשור, ולו בעקיפין, לאוקיאנוס.

Photobucket
משמאל לימין בכיוון השעון: אדי, שותף מגניב בדירה שהיה סבלני מספיק כדי לקחת אותי לטיול קייאקים
היילי, שותפה לשעבר וחברה מעולה,
אני וקצת דקלים (תאמינו לי שלא רדפתי אחריהם - הם בכל מקום)
היילי והחבר של נאנו, במטבח..... שזופים ושמחים

במקום הראשון ממוקמת כמובן הגלישה, לה מוקדות שיחות שלמות בנות שעות, אחר כך מגיעים הקאייאקים, החתירות למיניהן, יאכטות וספינות דיג וסתם שחיה צנועה. אין לך סירה/קייאק? יש חבר של חבר שמכיר מישהו שיש לו. לחוף מגיעים באופני קרוזר צבעוניות (שאף אחד לא מפחד שיגנבו - הרי לשכנים יש בדיוק כזה), על סקייטבורד או על גלגיליות, כך שהלוק המחוטב והשזוף של התושבים בלונג ביץ', העיירה בה ערכתי את התצפית המלומדת, הוא אך הגיוני.

2. פיש טאקו ושות'

בחום הזה ההמבורגר הכל-אמריקאי נדחק הצידה לטובת ההתמכרות החדשה שלי - ה - Fish Taco (ראו סעיף סן דייגו עם המלצה מעולה, ובקרו גם באתר המעולה של Roe לונג ביץ'). מדובר בסה"כ טורטיה דקה עם ירקות, רוטב מיוחד ודג צלוי, או טיפה יותר אלגנטי - שרימפס או טונה אדומה, אבל זה בדיוק מה שמתחשק לאכול כאן. בירות, אבוקדו ואייס קפה צצים מדי יום, מלווים את קלישאת האוכל הבריא שקליפורניה הרוויחה בכבוד. ללא גלוטן, טבעוני, צמחוני, גריל עסיסי עם "כאילו בקר", בשיא הרצינות - כל זאת ועוד במרחק יריקה מהבית.

Photobucket
משמאל לימין בכיוון השעון: ארוחה צמחונית עם הבוריטו המסורתי, אנדרטה יוצאת דופן לפחמימות, חטיף מהיר על החוף
אולי בזכות שיגעון הספורט והבריאות, או בגלל הוליווד, מי יודע, קליפורניה הדרומית מתקפלת בחן מול התרבות הכל-אמריקאית שאני אישית מתה עליה, זו הטראשית, המשמינה והחד-משמעית. זו מדינה בתוך מדינה, קצת כמו תל אביב, שוב, וטוב הטעם שולט כאן בכל, מהמסעדות עד חצרות הבתים ומכוניות. יש בכך לא מעט פוזה, אבל גם אווירה ממכרת של איכות חיים. אהבת הבילוי, השימור העצמי והחקר הפנימי כאן (שיחות טלפון מתחילות ב"יש לי פרויקט", שיחות נפש מתנהלות לאור יום) מרחיקת שמיים, והשמיים כחולים במיוחד.

3. אפס מאמץ

התמונות שבחרתי מבהירות מה הם הפריטים ההכרחיים כאן. משקפי שמש ומכנסי ג'ינס גזורים, זה חובה. מכנסי יוגה. אוברול פרחוני, או משהו פרחוני וקליל שלא שוקל כלום. חולצה משובצת. בעקרון, הטריק כאן הוא להתרברב בגזרה עד כמה שאפשר, מבלי להיראות כמו פריחה. זה מצליח לחלק מהנשים, ומי שלא ניחנה בטעם עלולה ללכת על כל הקופה ולהשתפץ באלפי דולרים.

לעומת שפע היוגיסטיות, האצניות וההיפיות, כמעט ואי אפשר להיתקל באישה על עקבים כאן במהלך היום, וכל הצלליות זורמות, קלילות ונטולת מאמץ נראה לעין. עם זאת, כשסלון שיזוף ו"ספא מניקור" ומספרה נמצאים כמעט בכל בלוק, יהיה נאיבי לטעון שהקליפורניות לא מתאמצות.

Photobucket
מוכנה ליוגה: עם מכנסיים של Nike ואופניים שאולות

הן פשוט משלבות בלוק שלהן אלמנטים רגועים, ומסתירות היטב את מאות הדולרים שהולכים על תחזוק הפרסונה ה"שפויה" שלהן. בערב, כל החוקים האלה בטלים והשמלות הופכות צמודות והליפסטיקים לוהטים.

4. סן דייגו

אני חייבת להודות שהחיים הטובים בלונג ביץ' כל כך הרפו את שרירי הטיול שלי, שלא ממש נסעתי ללוס אנג'לס ורק נתתי לאנשים להסיע אותי, מחוף לחוף, מעיירה לעיירה. מה שכן הצלחתי לעשות זה לצאת ליומיים לסן דייגו, העיר הגדולה כי דרומית כאן. וסן דייגו התגלתה כהפתעה מקסימה. שקטה וקולית כמו פורטלנד, שמשית וחמימה כמו יתר הדרום, עם אטרקציות תיירותיות שמנגנות על על בלוטות ה - "אווו.... זה חמוד!".

Photobucket
סן דייגו: העיר העתיקה והפארק

Balboa Park - פארק אומנות שמתכתב עם ברצלונה, העיר הישנה - כל כולה חנויות "עתיקות" ומוכרים מחופשים, הפיש-טאקוס הכי טעימים ב - Fish Shop והמלון העתיק והמפורסם Hotel Del Coronado שכיכב באחד הסרטים האהובים עלי, Some Like It Hot - כל זה בעיר אחת! פלוס, אחת השקיעות הכי יפות שיצא לי לראות כאן ב - La Jolla Cove. תוסיפו לכך אל העובדה שסן דייגו פחות מנייריסטית מיתר דרום קליפורניה, ותקבלו יעד מושלם.

5. מכירות חצר

תשכחו מקניונים ובוטיקים, למרות שהם נהדרים כאן. במזג האוויר הנעים ועם הבתים המרווחים, הספורט האמריקאי הלאומי - המכירות הביתיות, מגיע למימדים פנטסטיים. התמזל מזלי והכרתי כאן גברת עניינית שמתמחה ברכישת תקליטים, ויחד איתה הסתובבתי בין בית לבית במשך 6 שעות במהלך שבת אחת, בודקת מה יש לאנשים להציע. הריגוש מובטח - בחורה אחת הניחה על הדשא ערימת בגדי וינטג' מטורפת, אצל בחורה אחרת, לעומת זאת, בלטה בכיעורה שמלת סאטן וורודה, והמחירים משקפים נאמנה את  הקלשיאה "כמעט חינם". דולר לפריט, למשל.


Photobucket
לכאן צעצועים מגיעים כדי להימכר בגרושים לילדים של השכנים

לא צילמתי בגדים, אבל זה מכוון - בקרוב מצפה לכם וידאו שאערוך במו ידי, המוקדש למכירות ביתיות! ובינתיים, אמשיך לעבוד על השיזוף, עד שהשמש תחליף מדינה. והיות ואני יודעת שזה לא יקרה, קרוב לוודאי שאני זו שאעבור הלאה. נתראה! :)

3 comments:

Lace and Chiffon - Fashion blog - בלוג אופנה ישראלי said...

שוב פעם, להדפיס, למסגר ולתלות!
מדריך מעולה לטיול באזור!

אגב, מהיכן הסריג הצהוב החמוד הזה?

http://laceandchiffonblog.blogspot.co.il/

sefi said...

זה ניראה כל כך כיף ואני נהגתי לשנוא את קליפורניה. החיסרון היחיד זה שצריך להסיע את עצמך ממקום למקום.
מי יודע בכלל לנהוג :)

הכל ניראה מדהים!

סיון said...

נראה חלומי

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...